جهاد در عرصه علم مقصود ماست

 

شاخه کار و دانش – صنعت

لیست رشته‌های کار و دانش - گرایش صنعت

دیپلم برق ساختمان

رشته‌ی برق ساختمان در گروه صنعت و در شاخه‌ی کار و دانش قرار دارد. در این گروه رشته‌هایی مانند: برق صنعتی، ماشــین‌های الکتــــریکی، برنامه‌نویــــسی بازی‌های رایانه‌ای، الکترونیک، الکتروتکــنیک و . . . نیز قرار دارند. رشته‌ی برق ساختمان، بر مفاهیم فیزیکی و اصول ریاضیات استوار است.

دیپلم نقشه کشی ساختمان

این رشته در گروه صنعت شاخه‌ی تحصیلی کار و دانش قرار دارد. ساختمان‌ها، راه‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها و هر آنچه که مربوط به آبادانی یک شهر می‌شود، در محدوده‌ی فعالیت‌های یک کارشناس ساختمان قرار دارد. رشته‌های حوزه‌ی ساختمان، بیان‌گر کاربرد علم در سازندگی و عمران کشور است.

دیپلم برق صنعتی

این رشته در گروه صنعت در شاخه‌ی تحصیلی کار و دانش قرار دارد. در ایــــن گروه رشـــــته‌هایی مــــانند: بـــرق ساختمان، برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای، الکترونیــــــک، الکتروتکــنیک، ماشین‌های الکتـــــــریکی، سیســــــتم‌های صـــوتی و تصویری، طراحی و توسعه صفحات وب و … قرار دارند.

دیپلم برنامه نویسی پایگاه داده

رشته‌ی برنامه نویسی پایگاه داده، در گروه صنعت و در شاخه‌ی کار و دانش قرار دارد. برنامه‌نویسان کامپیوتر دستورالعمل‌هایی باجزئیات کامل نوشته، آزمایش و پشتیبانی می‌کنند. به این دستورالعمل‌ها که رایانه برای کار کردن باید از آن‌ها پیروی کند ، برنامه گفته می‌شود.

دیپلم طراحی و توسعه صفحات وب

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است

دیپلم تعمیر تلفن‌های رومیزی و همراه

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است

دیپلم تراشکاری

تراشکاری یکی از رشته‌های گروه صنعت در شاخه‌ی کار و دانش می‌باشد. مواد خام موجود، برای تبدیل شدن به یک محصول، باید راه طولانی‌ای را طی کنند. این مراحل شامل: برش کاری، شکل دادن، مونتاژ کاری و پرداخت کاری است که هنرجویان در رشته‌ی تراشکاری، به صورت عملی با آن‌ها آشنا می‌شوند.

دیپلم نصب و سرویس آسانسور

رشته‌ی نصب و سرویس آسانسور از جمله رشته‌های پردرآمد گروه صنعت در شاخه‌ی کار و دانش است زیرا “ساخت و ساز” با صنعت آسانسور رابطه بسیار نزدیکی دارد. آسانسور یکی از ابزار اصلی هر ساختمانی به خصوص برج‌ها و ساختمان‌های بلند است بنابراین وجود متخصصانی در این عرصه بسیار حیاتی و ضروری است.

دیپلم تاسیسات گازرسانی ساختمان

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است

دیپلم ابزار دقیق

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است

دیپلم خدمات فنی خودرو

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است

دیپلم برنامه نویسی بازی‌های رایانه‌ای

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است

دیپلم نقشه کشی صنعتی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است

دیپلم مکانیک خودرو

در این رشــــته، مهـــارت‌های زیادی را خــواهید آموخت؛ از جمــــله: شناخت کلی دستگاه‌های تولید و انتقال قدرت از نظر علمی و عملی، چگونگی مونتاژ دستگاه‌های گوناگون در صنایع اتومبیل‌سازی، ماشین‌آلات راه‌سازی و کشاورزی، نقشه‌خوانی، نقشه‌کشی، محاسبات مربوط به موتورهای دیزلی و بنزینی.

دیپلم آبکاری فلزات

این رشته، یکی از رشته‌های گروه صنعت در شاخه‌ی کار و دانش است و علت محبوبیت آن، بازار کار خوب این رشته است. به زبان ساده، فرآیند آبکاری فلز شامل ایجاد یک لایه‌ی بیرونی از نیکل، مس، کروم، نقره یا فلزات دیگر برای جلوگـــیری از خـــوردگی و یا تقویت ظاهرِ فلز اصلی است.

دیپلم تاسیسات بهداشتی ساختمان

امروزه وجود مراکز صنعتی و تجاری و آسمان‌خراش‌ها نیاز به تأسیسات مکانیکی و الکتریکی عظیم به صورت اتوماتیک دارند؛ شناخت علم تأسیسات مکانیکی که یکی از رشته‌های گروه صنعت در شاخه کار و دانش است و همچنین تکنولوژی‌های جدید آن برای تمام دست‌اندرکاران تأسیسات ساختماتی صنعتی و تجاری ضروری است. 

دیپلم تاسیسات حرارتی و برودتی

امروزه با توجه به اهمیت تأمین آسایش بشر با استفاده و به کارگیری تأسیسات مکانیکی در طراحی و اجرای ساختمان‌سازی، فراگیری علم تأسیسات مکانیکی مهم و ضروری است. رشته‌ی تأسیسات حرارتی و برودتی از ‌گروه صنعت در شاخه‌ی کار و دانش، برای تعلیم هنرجویان در این امر طراحی شده است.

دیپلم تزئینات داخلی ساختمان

معماری تنها ساخت بناهایی با احجام زیبا نیست بلکه فضاسازی داخلی آن نیز برای ایجاد محیطی آرام و دلنشین اهمیت ویژه‌ای دارد. طراحی و ساخت کفپوش و دیوارپوش‌ها، انتخاب رنگ‌های مناسب و ایجاد هارمونی در فضا برای تعریف صحیح از آن در تخصص تکنسین‌های این رشته است.

دیپلم تعمیر دستگاه‌های پزشکی

توسعه علــم پزشکی بدون وجود تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مختلف غیرممکن است و به نوعـــی رشــــد این عـلم را می‌توان مدیون وجود دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی دانست. این رشـــته، در گروه صـــنعت، در شــاخه‌ی کار و دانش ارائه می‌شود.

دیپلم تعمیر لوازم خانگی

رشته تعمیر لوازم خانگی برقی در گروه صنعت و در شاخه‌ی کار و دانش قرار دارد. با تعمیر لوازم خانگی می‌توان سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرد. در ضمن با توجه به محدودیت در مواد اولیه کشور، صرفه‌جویی در این زمینه در رشد اقتصادی نقش بسزایی خواهد داشت.

دیپلم تولید و توسعه پایگاه ایتنترنتی

“تولید و توسعه دهنده پایگاه‌های اینترنتی” در گروه صنعت شاخه‌ی کار و دانش قرار دارد.

هدف این رشته، تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه ایجاد صفحات وب ایستا و پویا با استفاده ازHtml و PHP و JavaScript و استفاده از نرم‌افزارهای Photoshop و Flash و Dreamweaver است.

 

دیپلم رشته صنایع چوب

امروزه، بطور مستقیم و غیر مستقیم قریب به 5000 نوع محصولات و تولیدات از چوب و مشتقات آن بدست می‌آید.
لذا با توجه به نیاز روز افــزون جامعه‌ی ما به محصـــولات و مصــــنوعات چوب، موجبات ایجاد کارخانه‌جات صنایع چوبی و نهایتا ًباعث اشتغال گردیده و این رشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار گشته است.

دیپلم عیب یابی و مونتاژ سیستم‌های رایانه‌ای

در حال حاضر علوم و صنایع گوناگون در بیشتر زمینه ها به کامپیوتر وابسته می باشند به همین دلیل استفاده از امکانات کامپیوتری و ارتباط از طریق شبکه های کامپیوتری را ه های گسترده ای برای پیشرفت ایجاد می نماید و نیروی انسانی متخصص در این زمینه یک نیاز اساسی در مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی به شمار می آید.

دیپلم کارهای عمومی ساختمان

با توجه به گسترش روزافزون جمعیت و به‌تبع آن ساخت‌وساز منازل مسکونی و واحدهای تجاری و همچنین این‌که تکنولوژی ساخت‌ و ساز هر روز در حال تغییر و تحول است، لازم است هنرجویانی در ارتباط با این مفاهیم تربیت شوند تا صنعت ساختمان‌سازی را به جلو هدایت کنند.

دیپلم کارهای فلزی ساختمان

از آنجایی ‌که اسکلت اکثر ساختمان‌ها در کشور ما فلزی یا بتنی بوده و یا قطعات مورد استفاده در ساختــمان‌ها از فلز ســــاخته می‌شود، از این‌ رو در راستای سیاست‌های توسعه صنــعت، آمـــوزش رشته‌ی مهارتی کارهای فـــلزی ســاختمان در هنرستان‌های کار و دانش در گروه صنعت، برای هنرجویان علاقه‌مند تعریف و پایه‌گذاری شده است.

 

دیپلم ماشین های الکتریکی

این رشته، که از رشته‌های گروه صنعت شاخه‌ی کار و دانش است، شامل مباحث ساخت و تعمـــیر انواع ترانــــسفورماتورها، الکتروموتورهای 3 فاز، تکفاز، موتورهای DC و مولدهای کوچک است. تمام کشورهای صنعتی و نیمه صنعتی هم در زمینه تولید و هم در زمینه تعمیر و نگهداری نیاز به فارغ التحصیلان ماهر و به روز در این رشته دارد.

دیپلم مکانیک صنایع

با توجه به اینکه ماشین‌آلات موجود در کارخانجات نیاز به تعمیرات مستمر دارند، تربیت نیروی کار تعمیرات مناسب، از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد که این مهم در نظام آموزش و پرورش در هنرستان کار و دانش در رشته‌ی «مکانیک صنایع» قابل حصول است و هنرجویان این رشته در کارخانجات مختلف به کار گرفته می‌شوند.

دیپلم نساجی عمومی

امروز هر کسی پا به دنیا می‌گذارد، مهم‌ترین نیاز او بعد از تغذیه، پوشاک است که به نوعی مجبور است از آن استفاده کند و در طول دوران زندگی احتیاج به آن دارد. پوشاک نیازی همیشگی است و از طرفی به دلیل تغییر و تحولاتی که در نوع پوشش بشری به وجود می‌آید، باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

دیپلم رشته‌ی نقشه‌برداری

نقشه برداری علمی است که ریاضی عملی را با فنون اندازه گیری و هنر ترسیم توأم نموده و قطعاتی از سطح زمین را با کلیه‌ی عوارض آن بر روی صفحه‌ای افقی نمایش می دهد. امروزه نیاز بشر به بهره مندی از منابع زمینی، زیرزمـــینی، دریــایی و هوایی سبب شده تا به توسعه‌ی علم نقـــشه برداری و تعلیم انواع مهارت‌های آن به هنرجویان بپردازد.